Školske novine…2. deo

Уобичајен

Podela zadataka

Da  bi vaš posao funkcionisao bez problema, obavezno odredite  odgovornu osobu (glavnog urednika). U tom slučaju, niko ne može reći da nije odgovoran, ako dođe do eventualnih problema. Ta osoba se naravno ne mora (i ne može) brinuti o svemu. Ona treba imati  kontrolu i koordinisati  aktivnostima. Važno je imati  i osobe odgovore za prelom teksta i dizajn.

Unutar redakcije moraju se, po dogovoru, podeliti zadaci. Najbolje bi bilo da odredite urednika za svaku rubriku koju vaš časopis sadrži (politika, akcije, škola, projekti, zabava  itd.). To ne znači da će urednik rubrike sve članke na tu temu pisati sam, već će voditi brigu da određeni tekstovi na tu temu  stvarno budu vredni objave.

U izradi novina učestvuju i  osobe koje ne pišu tekstove. Npr. osobe  za tehničke stvari kao što je prelom teksta  i izgled novina,  fotografije,  prikupljanju oglasa, pronalaženje donatra… Uvek imajte na umu da čak i novine sa dobrim i interesantnim sadržajem izgledaju na prvi pogled dosadno ako imaju loš raspored članaka i  dizajn.

O  rasporedu rubrika i  stranica, tekstova i netekstualnog materijala odlučuje redakcija zajedno,  i tek na osnovu takvog rasporeda tehnička podrška kompjuterski sklapa časopis.

Rokovi  za predaju članka i izdavanje novina

Ustaljeno  periodično izdavanje  školskih novina  korisno je za praćenje aktuelnih događaja i izveštavanje o njima. Preporučuje se da se izabere datum za izdavanje koji se jednostavno pamti (dan škole, početak polugodišta, kraj polugodišta, nova godina…). Vodite računa da razmak između dva broja bude približan, da se ne bi desilo da za jedan broj imate previše materijala (bilo je mnogo događaja) a za drugi nemate dovoljno.

Pre samog izdanja vaših novina morate odlučiti do kada svi članci, slike, crteži, oglasi itd. moraju biti gotovi. Sve što se preda nakon  roka, koristi se  za sledeći broj. Nakon predaje materijala,  sve se proverava, kontroliše, pravi se plan izgleda novina i sve zajedno dostavlja tehničkoj podršci na kompjutersku obradu.

Koliko vremena će vam za to trebati zavisi od obima vaših novina i o tome, koliko osoba na njima radi. Važno je da sve bude gotovo na vreme, tako da osobe koje su zadužene za plan izgleda novina i korekture ne budu preopterećene i  ne moraju žuriti. Važno je unapred znati na koji način će vaše novine biti izdate.

Možete ih štampati ili objaviti u elektronskoj formi na Internetu. Način izdavanja je bitan zbog  određivanja rokova jer u slučaju štampe morate uzeti u obzir i vreme koje je potrebno štampariji za njihov deo posla. U slučaju elektronskog objavljivanja dobar rok za predavanje svih materijala je tri nedelje pre dana izdanja novina (jedna nedelja za korekturu i plan, dve nedelje za kompjutersku obradu).

Kad izađe prvi broj vaših novina, odmah počnite sa planiranjem i prikupljanjem materijala za drugi broj. Da bi za sve imali dovoljno  vremena  najbolje je da izveštaje o događajima u školi (predstava, književno veče  …) pišete za vreme ili  odmah nakon samog događaja, intervjuišite glavne aktere, napravite fotografije…

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s